Handels og leveringsbetingelser

Generelle oplysninger

Virksomheden hedder Bomløsesadler.dk
Enkeltmandvirksomhed, CVR: 35896600
Adresse: Hovedgaden 52B, 4622 Havdrup
Mail: info@bomløsesadler.dk
Tlf.: 50403936

Nedenstående betingelser gælder for alle handler på www.bomløsesadler.dk

Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Bomløsesadler.dk

Levering og forsendelse: Levering af varen fra Bomløsesadler anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelse af varen sker med PostNord med eller uden omdeling. Da majoriteten af vores varer er costume made, bliver produktet først produceret, når du som kunde ligger en ordre. Der må derfor påregnes ekstra leveringstid. Varer som ikke er en standard vare (farver og materiale angivet på hver enkelt produkt) vil derfor have 4-15 ugers leveringstid alt efter produkt. Når først varen er blevet leveret til bomløsesadler.dk fra producenten, vil leveringstiden være 3 dage – PostNord leverer også på lørdage.

Bomløsesadler tager forbehold for ikke lagervarer, udsolgte varer, trykfejl, stavefejl, taste fejl, prisændringer, billeder af farver, leveranceændringer fra vores leverandører og forsinkelser, vi ikke kan kontrollere.

Pris og betaling: Priser er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan forekomme prisændringer. Alle angivne priser er i DKK og er angivet inklusive 25 % moms.

På Bomløsesadler.dk kan du købe dine varer og betale via:

  • Kort (Dankort, Mastercard og Visa kort). Bomløsesadler.dk krypterer alle dine kort oplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.
  • Kontooverførsel (Når din indbetaling er modtaget fremsendes dine varer)
  • Viabill
  • SparExpress

Fortrydelsesret: Du har som kunde kunde har 14 dages fortrydelsesret på standard vare. Bomløsesadler.dk er primært forhandler af specialdesignet ride udstyr. Det vil sige, at produkter fra Ghost, Sensation, Ecogold og Equimero er special designet produkter, som først sættes i produktion når du som kunde har godkendt og betalt for varen. Det betyder, at når din ordre er landet hos producenten og de er gået i gang med at producerer din ordre, så bortfalder din fortrydelsesret. Du har dertil også kun 14 dages fortrydelsesret på standard vare, såfremt at varen/varerne er ubrugte og returneres i original emballage. At varen er ubrugt betyder at den er beset som hvis du var i en fysisk butik og prøvede produktet i butikken. Der må ikke ses tegn på brug af varerne, ridser, hår eller snavs og mærker må ikke være taget af. I de tilfælde hvor originalemballagen udgør en væsentlig del af varens værdi, kan det betyde, at varen ikke kan anses returneret i væsentlig samme stand og mængde hvis emballagen ikke følger med, og i hel stand. Husk derfor altid at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen. De eneste produkter, som kan anses for at være standard vare, er produkter fra mærket Edix.

Ved udøvelse af fortrydelsesretten skal varen returneres til os senest 14 dage efter modtagelse af varen. Det er altid en god ide at kontakte os inden du sender varen retur, således at eventuelle misforståelser kan tages i opløbet.

Hvis du sender sin vare retur, bedes du skrive en mail med faktura nummer i emnefeltet, og kort beskrive, hvorfor du sender varen retur.

Varer der sendes pr. efterkrav nægtes modtaget og fragtomkostninger refunderes ikke. Vare der sendes til pakkeshop, nægtes også som modtaget. Varen skal sendes retur med levering på vores adresse.

Varen skal sendes retur til:

Bomløsesadler.dk,
Hovedgaden 52B,
4622 Havdrup

Der ydes ingen fortrydelsesret i følgende situationer:

Costom made sadler og andre vare som er designet af kunden, er der ikke fortrydelsesret på.

Fortrydes købet senere eller opstår der evt. komplikationer som hverken køber eller sælger har kunne forudse, kan sadlen evt. modtages til kommisionssalg, idet der ikke er anledning til ophævelse af købet. Kommisionsprisen er 25 % af slagsprisen.

Mistede returpakker: Hvis din pakke skulle gå tabt i forbindelse med returnering til Bomløsesadler.dk, vil du kunne få erstatning ved den fragtudbyder du har valgt, såfremt du er i besiddelse af en kvittering med tracking kode.

Reklamation: Ved forbrugerkøb gives der efter købelovens bestemmelser en reklamationsret i 2 år på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået inden for 2 år fra købsdatoen. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af egen skadeforvoldende adfærd, almindeligt slid, som er forårsaget af almindelig brug af varen og lign. Du skal reklamere når du har konstateret fejlen eller manglen. I henhold til reklamationsretten kan du enten få varen repareret, ombyttet, pengene refunderet eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsret er ikke det samme som garanti, og det er ikke alle fejl der vil kun blive udbedret via reklamationsretten.

Reklamation på sadler: Sadler købt via Bomløsesadler.dk er der 2 års reklamations ret på, såfremt disse betingelser er overholdt: Bomløsesadler.dk er eneforhandler, i Danmark på sadlerne fra Ghost og Sensation, og derved de eneste der har den fornødne viden – og det faglige kendskab til at tilpasse sadlerne. Derfor er det udelukkende kun Bomløsesadler.dk der må tilpasse sadlerne. Det er også et ufravigeligt krav, at sadlerne løbende efterses og tilpasses, af Bomløsesadler.dk. Tilpasses sadlerne af dig som ejer eller tredje part, bortfalder din reklamationsret. Nye sadler, skal efterses max 4 måneder efter levering og herefter min. 1 gang årligt, i sadlens levetid. Dette sikre dig som forbruger og din hest/pony i, at sadlen ikke forårsager skader på din hest/pony.

Eventuelle fejl eller mangler på varer leveret fra Bomløsesadler.dk, skal fejlen påberåbes inden for 14 dage efter varen er udleveret til kunde. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Når du ønsker at reklamere over et produkt skal det indsendes til følgende adresse:

Bomløsesadler.dk
Hovedgaden 52B,
4622 Havdrup
*Husk at vedlægge faktura, konto – og reg. nummer og beskrivelse.

NB: Når du returnerer en reklamations vare bedes du venligst vedlægge en kort, præcis og fyldestgørende fejlbeskrivelse samt en kopi af din faktura (husk at emballere denne forsvarligt).

Såfremt ovenstående ikke iagttages forbeholder vi os retten til at sende pakken retur for købers regning. Såfremt varen efter nærmere undersøgelse ikke findes at lide af en mangel, som beskrevet forbeholder vi os retten til at opkræve gebyr på 300 kr. ex. moms plus porto for arbejdstid i forbindelse med returnering. Beløbet skal forudbetales førend varen sendes retur. Inden du sender varen til os skal du kontakte os pr. mail, så vi kan sikre os at du er bekendt med dette.

Dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå en handel på webshoppen bomløsesadler.dk har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Bomløsesadler.dk.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Oplysninger afgivet til Bomløsesadler.dk sælges på ingen måde videre til og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. p